Checktel Technisch2018-06-17T19:42:50+00:00
telefoongesprekken opnemen met Checktel

Hoe gaat het technisch in zijn werk met de
Checktel Call Recorder gespreksopname?

Call Recorder van Checktel Techniek

De Call Recorder Checktel levert oplossingen voor het automatisch en centraal opnemen van telefoongesprekken. De gesprekken worden opgeslagen op een Windows systeem op het bedrijf of instelling.

Het systeem wordt gevormd door een combinatie van hardware, en software op het Windows platform.
Elk gesprek wordt opgeslagen in een eigen geluidsbestand met digitale beveiliging.

De hardware wordt aangesloten tussen de infrastructuur aansluiting en het LAN of (i)PABX.
Vervolgens legt de Checktel Call Recorder alle inkomende en uitgaande telefoongesprekken automatisch vast op de harde schijf van de opname PC. Ieder gesprek wordt in een apart bestand vastgelegd. Behalve het gesproken woord worden er een aantal gesprekskenmerken vastgelegd waaronder: in- of uitgaand, tijdstip, gekozen nummer, nummer van de opbeller (indien bekend).
Op het beeldscherm is een overzicht te zien van het actuele telefoonverkeer.

zgespreksopname software van Checktel
Call Recorder Checktel gespreksopname server

Opslagcapaciteit

De geluidsbestanden die Call Recorder Checktel genereert, vragen niet veel geheugenruimte. De bitrate is 16.000 bits/sec., iets minder dan 1MByte per minuut.

De registratie is digitaal, zonder compressie en/of A-D of D-A omzetting. Hierdoor ontstaat een superieure geluidskwaliteit. De gesprekken zijn van hoge kwaliteit, er vindt geen compressie plaats zodat alle details bewaard blijven. Omdat er digitaal wordt opgenomen, is de geluidskwaliteit gelijk aan het origineel gevoerde gesprek. De twee partijen worden gescheiden weergegeven in 2 kanalen, de ene partij via het linkerkanaal, de andere via het rechterkanaal. Dit komt de verstaanbaarheid bij door elkaar praten bijzonder ten goede.

Combineer de Checktel Call Recorder probleemloos
tot maximaal 100 gesprekken!

Om voor uiteenlopende telefoonsituaties een oplossing te kunnen bieden, is de Call Recorder Checktel in meerdere uitvoeringen leverbaar, namelijk van 1 tot maximaal 100 gelijktijdige gesprekken.

Behalve voor VoIP/SIP is de Call Recorder Checktel leverbaar voor PRI ISDN-30, dat zeker nog tot 2023 gangbaar zal blijven.

De verschillende uitvoeringen kunnen probleemloos worden gecombineerd tot één systeem voor maximaal 100 gelijktijdige gesprekken.
De VoIP versie is geschikt voor zowel SIP trunks als hosted voice, mits het SIP protocol voor de VoIP gesprekken wordt toegepast.

Checktel call recorders

Installeren van de Checktel Call Recorder?

Het installeren van de software Call Recorder Checktel is Plug&Play, de gemiddelde installatie duurt hooguit 30 minuten.

VoIP call recorder van Checktel software

Universeel toepasbaar
De Call Recorder van Checktel is PABX (telefooncentrale) onafhankelijk omdat het wordt aangesloten op de infrastructuur. Ook is het bij VoIP/SIP geschikt voor hosted telefonie, waarbij de gebruiker geen PABX meer in huis heeft.
De maximum opname capaciteit per systeem is 100 gelijktijdige gesprekken.

Gateways
Aangezien telefonie wordt aangeboden in verschillende capaciteiten, zijn er verschillende gateways leverbaar, zodat in praktisch alle gevallen een oplossing kan worden geboden. Het aantal maximaal gelijktijdige gesprekken wordt bepaald door de gateway.

Aansluiten op de PC van de Call Recorder
De gateways worden gekoppeld aan de opname PC of server door middel van een ethernet aansluiting. Dit kan rechtstreeks op de LAN/ethernet aansluiting van de PC/server, of via een LAN segment zijn. De hardware wordt in dat geval aangesloten op een LAN switch. Aanbevolen wordt een LAN snelheid van het bewuste segment van tenminste 100 Mbits/sec.
Meerdere systemen kunnen worden aangesloten door middel van een standaard LAN switch.
Ook kan een PC zijn aangesloten op het LAN netwerk en via een tweede ethernet poort op de Checktel Call Recorder hardware.

Call Recorder Checktel aansluitservice

Wanneer u gebruik wilt maken van de aansluit- en installatieservice voor de call recorders van Checktel, kunt u contact met ons opnemen.

In de service zijn inbegrepen: uitleg en instructie, voorrijkosten, klein materiaal zoals UTP snoeren en dergelijke.

Tijdens de installatie dient een netwerkbeheerder en/of systeembeheerder aanwezig te zijn die beschikt over inlog wachtwoorden.

Na ontvangst van deze bestelling ontvangt u een e-mail met inloggegevens en wachtwoord, waarmee u het bezoek op een door u te kiezen dag en tijd kan inplannen.

Call Recorder Checktel gespreksopname patch panel

Voor verdere technische informatie verwijzen wij u graag naar onze productwebsite: sip2voice.nl