Toepassing Checktel Call Recorder
Checktel biedt telefoongesprek opname met een zeer hoge geluidskwaliteit en 2 kanalen voor de beide sprekers.
Telefoongesprekken kunnen worden opgenomen om verschillende redenen.
Het doel kan zijn om één of meerdere gesprekken opnieuw te beluisteren en zodoende een telefonisch gemaakte afspraak te kunnen aantonen.
Hierbij is van groot belang dat precies kan worden vastgesteld wie bepaalde uitlatingen doet. Dit kan de eigen medewerker of de gesprekspartner zijn. Checktel biedt voor dit doel gespreksopname aan met 2 kanalen, 1 kanaal bevat de spraak van de eigen medewerker, het 2 de kanaal bevat de spraak van de gesprekspartner. Hierdoor ontstaat een stereo weergave, de eigen medewerker is hoorbaar via de ene luidspreker (of oortelefoon) en de andere via de andere luidspreker (of oortelefoon). Zodoende staat onomstotelijk vast wie iets zegt.
De geluidskwaliteit van de met Checktel opgenomen gesprekken is erg hoog omdat bij het opnemen het originele geluid wordt vastgelegd en er geen omzetting of compressie van het geluid wordt gebruikt.
Transcriptie
Hierdoor zijn de met Checktel opgenomen gesprekken ook erg geschikt voor verdere verwerking met AI (kunstmatige intelligente) , bijvoorbeeld voor omzetting naar (ascii) tekst ook wel transcriptie genoemd. Door de 2 kanalen kan de AI software de beide sprekers uit elkaar houden en voor elke spreker de juiste omzetting naar tekst realiseren. De ene spreker kan aan de linkerkant van het papier staan en de andere spreker aan de rechterkant. Zo ontstaat een goed leesbare transcriptie. Kijk hier voor een voorbeeld.
Emotie uit de stem
Een volgende recente AI toepassing is Vess360, om de emotie van één of beide sprekers te bepalen. Deze emotie verteld veel over de persoon die aan het woord is en kan worden gebruikt voor een diepgaande analyse van het gesprek.